Popular Posts

Wednesday 6 July 2011

Happy 1mth B'thday to My Baby Nafees....!!!

Sedar2  da sebulan Nafees Haider Nufael membesar dlm dakapan ku...rasenye mcm baru je menahan sakit melahirkan...Ya Allah tuhan je yg tahu kesakitannye...Tp seronok wlupun 1st time beranak dgn kaedah vaccum tp nila experience me n hubby x tggu lame kt labor room..dlm 45min je baby comel kami keluar dari rahimku dgn selamat sehat walafiat Alhamdullilah syukur kehadrat Allah!! Bayi seberat 3.94kg selamat dilahirkan diHospital Serdang tepat jam 4.19pm terpancar cahaya kegembiraan diwajah suami dan aku sendiri merasa terharu bile dijaga dan dilayan oleh suami sendiri sewaktu melahirkan dan didalam pantang buat pertama kalinye. Bile masuk wad je hubby da tengok baby sume n everything in order so dia pun bergegas balik tanam uri at the same time prepare makanan tuk aku poridge, ikan bilis goreng halia n bwng putih bersama lada hitam...1hr later dia pun terpacul kt spital bwk makanan sume tuk aku...Huuu terharu sgt!!!
Nafees pun x terkecuali dari jaundice hari ke-5 bacaan bilirubin cecah 278 so msuk wad semula tp mmandangkan tgh dok berpantang kt umah kak ipar di kuala selangor so msuk la spital tanjung karang 3hari 2malam hmmmmm macam pakej percutian pulak..(pakej percutian pegi xbalik2 ke pulau pandan jauh ketengah gunung daik bercabang 3 hancur  badan dikandung tanah budi yg baek--Ape pun tak boleh ahaaha...Jambu Maharaja Lawak)...Hmmmm tp Nafees kne jaundice cause more to vaccum kate doc sbb utama klu xvaccum maybe xperlu phototheraphy...lgpun cume single photo je x mcm Nabil dulu sgt sadis melihatnye sape yg tgk mesti tersentuh hati, photo atas bwh depan belakang kiri kanan mengalahkan model nk wat photo shoot..!!!
Alhamdullilah sumenye kembali baik sediakala so kami jalankan rutin harian sprti biase kt umah...Pas Nafees kuar wad mama pulak demam sebab beranak yg ke-3 nih sakitnye lain macam urat sume da kembang2 agknye huh da tua so cukup la ye papa.... punce nye hari ke-12 da merayap ke tesco beli barang rumah balik umah menggigil Demam!!!! huhuhuhuhuu..!!
Apepun mama harap Nafees Haider Nufael membesar dengan sempurna sehat walfiat dalam sebulan ni pun seronok tgk Nafees dari hari ke hari badan semakin chubby minum susu pun semangat yg gantung pun xcukup wlupun banyak kne tambah lg 2/3oz formula klu x meraung la dia..... wahhh mmng hebat anak mama ni CHAMPION..!!!!! Luv u sayanggggg...

DAY 1

DAY 2

DAY 5

DAY 7

DAY 9

DAY 11

DAY 20

DAY 27

DAY 30

2 comments:

  1. Semangat anak ko ye.....dah ada kat puchong kan.....nanti boleh aku datang.....rajin-rajin le update blog boleh tiap2 hari aku skodeng....aku ni ari tu dah bukak akaun facebook tapi ntah camane boleh lupa pasword.....langsung la tak leh masuk.....teruk betul la kan....kekadang tu aku pun naik risau dgn syndrome pelupa aku ni...

    ReplyDelete
  2. yeala ma mmg semangat si Nafees nih mane taknye minum susu kuat skali isap yg tergantung kirikanan abih tambah lg 2oz formula milk nk kate susu badan aku xbnyk xjgk banyak jugak mmg kuat mnum budak sorang nih...skang dok kt puchong da klu nk dtg nnt inform in advance ea...paham2 jelaaa, tp aku advise wat mase ni ko takyah dtg lu la bkn ape kt umah aku skang ni tengah menular wabak sakit mata klu kene nih mmg gerenti mc 2mggu tu pling minima tu bpak aku yg dtg sekejap aritu blik kg da 5ari bru kene smpi laa ni xbaik2 lagi laki aku pun dok bengkak lagi ni...baby pun kene aritu sian ko..
    wat mase nih nk mengupdate tu insyaallah la ade la mase tu tp nnt da kje once a week je kot payahla ko story tu ade nk mengarang tu yg leceh ckit da mcm subject BM cikgu vasantha pulak ahahha..!! la apa mcm plak ko bole lupe pswrd?? create la yg bru snng klu ade FB ko pun bisness kann snng nk promote kt ctu nanti name ko letak TADIKA ISLAM NUR HAZIQ (DARMAWATI SAMAD)bru org kenai...sambil promote tadika ko tu at the same time bole bg free consult kt kngkawan yelaa ko kan experience pasal teknik pengajaran kanak2 psikologi kanak2..ehehe org sure suke bukan senang tau..ala jgn pikir negative je pikir yg positive!!

    ReplyDelete